The Top 50 `Elite` Baby Names

Submitted by: HOBYandy 6 years ago
http://www.sfgate.com/cgi-bin/blogs/sfmoms/detail?entry_id=59630

Oh boy, if these 50 baby names are considered "elite," there"s gonna be a whole lot of elite kids getting beaten up soon
There are 56 comments:
Female 47
Wow, i have an elite name......my life is complete!
0
Reply
Female 162
WHY am I not on this list!?
0
Reply
Female 914
super meh
0
Reply
Male 253
1,2,3 on both girls and boys ive never met som1 with those names... odd.
0
Reply
Male 2,553
Woho! Nr 8!
0
Reply
Female 1,048
What a waste of time - I much prefer the mangled spelling and way-out names that are floating around now - that way the child will always have something to talk about - how to spell/pronounce their stupid name!
0
Reply
Male 15,832
I`m #3! Woo hoo!
0
Reply
Female 5,222
no thanks :)
0
Reply
Female 87
Well... dang, I almost gave my kids elite names... but, I changed my mind and now they will probably suck at life. Maybe if I have one more I can keep this list in mind.
0
Reply
Female 122
Claire`s a fat girl`s name. ;-)

Also, even when it *could* have been, my name was unpopular. And don`t I wish my husband was named Chachi...
0
Reply
Male 90
hey Raokin it is a uncommon name but i had a good friend whoes names was Atticus
0
Reply
Male 503
fail fail fail! why is this even being posted?
0
Reply
Female 452
Atticus? Really? They must have gotten that name from "To Kill a Mockingbird" because I`ve never seen or heard of anyone else by that name ever.
0
Reply
Female 301
stupid twilight names on there
0
Reply
Female 9,402
My name is not that list, that would explain a lot now.
0
Reply
Female 1,264
Dude I`m elite then? LOL

I want my kids names to be Lucia and Fernanda. When I call them both, I`d be able to scream: "Luci, Fer, come here!" so it sounds like "Lucifer". I want to freak out my neighbours XD
0
Reply
Female 318
haha! one of the biggest dirt poor rednecks I know named his kid Charlotte. These names aren`t elite; they`re common. If you want to name your kid something elite (ie: something to make him/her sound like a rich snob) name the kid something like Gaylord Moneybags, or Dick Richerton.
0
Reply
Female 258
nah i want to name my future brats something really horrifying, like Cthulhu....or apple.
0
Reply
Male 480
Oliver? Jasper? really?
0
Reply
Female 2,352
Lol Seraphina? What in case you are raising a magical water nymph?
0
Reply
Female 130
some of the names aren`t bad, but who would name their girl Harper?
0
Reply
Female 4,376
I only like a couple of those "elite name". And by elite do they mean popular? Because ina lot of mothering forums I have noticed half of those names popping up. Especially Ella and Emma and Ava for girls. None of which i`m particularly fond of.
0
Reply
Female 635
I`d name my daughter Imogen. After Imogen Heap, really.
0
Reply
Female 44
wtf? what kind of names are those?
0
Reply
Female 1,077
"Atticus? Who on Earth names their boy Atticus? "

actually, that`s the name my girlfriend and i picked out in the event we ever adopt a boy. we happen to like it a lot, and not because it`s `elite` (whatever the hell that means).
0
Reply
Female 355
Atticus? Who on Earth names their boy Atticus?
Anyways, good to see my name isn`t on there, considering nearly every girl with my name that I know is a stuck up witch. Not all of them, but most.

My favorite girl names is Adella and Melody. As for boys, I think Logan is cute. Of course that could be because I "discovered" Logan Whitehurst last month. RIP.
0
Reply
Male 2,056
meh, only about 15 will get beat up, if that.

i`d name my kid charolette, lol
0
Reply
Male 716
This article is worthless.

Damn your elite names.

Nobody really cares about your name if you were really successful.
0
Reply
Male 75
what!?
Huck FINN and tom SAWYER ???
Also, OLIVER twist?
what`s next? Frankenstein?
0
Reply
Female 163
i think my daughters mane is pretty elite i named her Aeris
0
Reply
Male 25,416
I dont feel elite anymore!
0
Reply
Female 667
My name (Elizabeth) is on there. Everyone just calls me Beth, though.
0
Reply
Female 1,441
I love Grace, Claire, Emma, Charlotte, and Sophia.
0
Reply
Male 418
Farsidedown,

My brother`s name is Liam, and we pronounce it Lee-am. He kinda gets made if people call him lee-um. So, I couldn`t agree with you more.
0
Reply
Male 431
You gotta admit,
Atticus would be a sweet ass name.
0
Reply
Male 239
@MrHyde - Yes Henry, no edward
0
Reply
Female 1,190
well its official, if i have a kid and its a boy his name is asher, just so i can call him ash :)
0
Reply
Male 379
Since Liam is short for William, same as Bill, Will, Billy etc, wouldn`t that make 49 for the boys?
0
Reply
Male 1,598
I was hoping Jason would be on there, it seems like it would have been one of them... I want to be elite!
0
Reply
Male 494
No Edward? No Henry? Comon...
0
Reply
Male 421
For the Boy`s names:

Asher? As in Asher Roth, that constantly drunk College Student/Singer?

Max? At least it could have been Maximus.

Kai? I know someone named Kai, and that someone is a chick.

"it annoys me when you say it like Lie-am or some other dumbass way"

It`s not dumbassed to pronounce it Lee-am when practically everybody on the planet pronounces Neeson`s name as such. Rude!
0
Reply
Female 4,349
I have a lucy a finn and a matilda, wheres the cheque? wheres the silver spoons? cra p...
0
Reply
Female 2,927
most of these aren`t that out there. i was expecting those weird ass names that celebs stick their kids with. im glad charlotte is on there. ive always liked that name and you dont hear it to often, plus you can use the nickname "sharky"
0
Reply
Female 1,894
ii hope montgomery is on there.
0
Reply
Female 15
oh and just cause it annoys me, Liam is pronounced Lee-um. it annoys me when you say it like Lie-am or some other dumbass way
0
Reply
Male 199
"Oh boy, if these 50 baby names are considered `elite,` there`s gonna be a whole lot of elite kids getting beaten up soon ".. call me slow but i dont get it..
0
Reply
Female 15
ok so most of those were really lame. But they had 3 that I wanted to know my kids when I have some. Lucy is heard alot but you never really meet a lucy, Noah is the ONLY biblical name i like cause lets face it, religious names are just really overrated and Jude was another fav but now it`s becoming popular that it`s like the name aiden. You love it but there are just to damn many. only one name I love that wasn`t on there and i`m glad is Loki (the mythical god of mischeif and son of wolves)It`s cute and can work for both boy or girl but i`d name my son loki
0
Reply
Female 965
My name is in the top 5! :D
0
Reply
Male 3,425
I`ve always wondered why we never see any Lord Kevins
0
Reply
Male 2,549
Well what do you know? Harper, a very common surname somehow becomes elite when used as a first name and made androgynous.

0
Reply
Male 5,314
those are the whitest names i`ve ever heard.
0
Reply
Female 8
I like `em. But my names at the top, so I`m biased :P
0
Reply
Male 15,510
Seraphina? Finn? Ava??? Atticus??? Liam?????

This is the top 50 weird names )-|
0
Reply
Male 4,594
What a heap of crap.
0
Reply
Female 356
These names suck.
0
Reply
Male 3,060
Link: The Top 50 `Elite` Baby Names [Rate Link] - Oh boy, if these 50 baby names are considered `elite,` there`s gonna be a whole lot of elite kids getting beaten up soon
0
Reply