7 Failed Attempts at Politically Correct Toys

Submitted by: 134 8 years ago in Funny
http://www.cracked.com/article/137_7-hilariously-failed-attempts-at-politically-correct-toys/

Big, uncaring toy companies make toys that handle sensitive racial and social issues? Yeah, this will work.
There are 32 comments:
Female 158
I woulda bought the sock monkey! It was cute! I don`t see anything racist about the Chinese Barbie either, I have Asian friends and I`ve seen their mothers dress like that on special Chinese celebrations.
0
Reply
Male 332
oreo barbie......sad.
0
Reply
Male 1,485
weird
0
Reply
Male 703
opie breath... i really dont get anything wrong with that doll... a homeless doll? so what.
0
Reply
Male 1,918
okay the last one, Oreo(r) was made before the slang term so why should they be offended
0
Reply
Female 230
I like how 80% of the post was about the mistakes made from Barbies. Wish my mom got me the Black Oreo Barbie. ]:
0
Reply
Female 248
Barbie is so screwed.
0
Reply
Female 15,763
Umm... HELLO!?

http://www.nypost.com/p/news/national/ho...

Totally should`ve added that.

0
Reply
Female 931
Cracked is amazing.
0
Reply
Male 987
<3 cracked
0
Reply
Female 5,222
ROFL i remember those prego barbies.. mommie never bought it though lmao.. so she bought the asian and shaving ken instead lol
0
Reply
Male 1,523
OMG the oreo barbie was frickin funny!!!!

Yea.

0
Reply
Female 1,006
lol @ Oreo Barbie. That is priceless.
0
Reply
Female 459
I had Midge, and really, there was a whole family. They had a dad, a tommy, a kelly, etc. They even had a town house. Yes I`m defending my second fav childhood barbie, screw off. I had the chinese barbie too, but she wasn`t chinese in my stories, so I guess cracked is right about that one.

*blushes*

0
Reply
Male 1,164
When I was 6, I distinctly remember my older sister having a barbie that had a removable belly and a baby you could fit inside. Ah, political correctness, you bring back memories.
0
Reply
Female 67
Ha, I had one of those pregnant barbies. It was actually fun to play with, but I alwyas wondered how she was so skinny after :P
0
Reply
Male 9,305
LMAO! XD I loved the pregnant Midge article. That`s some funny shi.t!

I never saw anything wrong with the Obama sock puppet either. I have no interest in Obama, but I simply saw the doll as a doll. Not some deep-seeded racist spoof. Much like the other people in the world turned into silly Halloween masks and such.

0
Reply
Female 1,441
I didn`t see anything wrong with the Obama sock puppet until it was pointed out. I just thought it was really cute and I wanted one. Actually I think I`ll order one right now...
0
Reply
Female 9,585
I am so glad I never played with Barbie... Yet some people (aka my family) says I`m too much of a tomboy, umm, I wonder why...?
0
Reply
Male 553
So much fail from one company -_-
0
Reply
Male 15,510
Lets stop stereotyping the stereotypes
0
Reply
Male 194
call me racist, i dont care, but i thought the obama monkey was funny
plus i dont think the oreo thing its bad, back in high school there was this black guy that we always called oreo and he was cool with it
0
Reply
Female 1,077
maybe i`m wrong, but i didn`t see too much wrong with the chinese new year barbie (the amazon one, hell yeah, but the chinese one didn`t seem to bad). i mean, making the eyes more `asian` i think would give the doll an odd appearance. and i didn`t even notice the eyebrows until they pointed them out. i mean, lets face it, barbie doesn`t look like a real human being of any race. i think her chinese outfit is cute too.
0
Reply
Male 905
oh mattel -_-
0
Reply
Female 94
I have never heard the oreo comment before.
0
Reply
Male 10,440
The `general public` gets offended over nothing and incredibly stupid. I hate the general public.
0
Reply
Male 1,381
wooooow. that was pretty hilarious.
0
Reply
Male 731
I love Cracked.com
0
Reply
Male 1,598
I wouldn`t say that all of these are too bad, but pregnant and Oreo Barbies are hilarious. Also the G.I. Joe who is wearing typical army gear from the waist up and nothing but a loincloth from the waist down. Because apparently Native Americans always do that, according to Hasbro.
0
Reply
Male 4,807
BawHaHA at the oreo barbie. WTF???
0
Reply
Female 250
I`m sure I played with a pregnant barbie/cindy not midge?
0
Reply
Male 299
Link: 7 Failed Attempts at Politically Correct Toys [Rate Link] - Big, uncaring toy companies make toys that handle sensitive racial and social issues? Yeah, this will work.
0
Reply