YouTube In 1985

Submitted by: fancylad 8 years ago in Weird

It’s amazing YouTube survived so many years without the internet.
There are 68 comments:
Male 283
way better than the current youtube
0
Reply
Female 1,199
Hehe that was so clever. I loved the comments part :D
0
Reply
Female 2,064
Whooo! What the Buck ftw! XP
0
Reply
Male 64
Fartacus, your first line said it all....

"The opening of the network to commercial interests began in 1988"

Title of the piece was You tube in 1985!!

Why do some people try and suck all the fun out of life. This was amusing.

0
Reply
Male 3,296
retarded wow day was beyond stupid
0
Reply
Female 831
lol, love the "comments"
0
Reply
Female 529
The Internet has been around since the early 70s. Duh.

The opening of the network to commercial interests began in 1988. The US Federal Networking Council approved the interconnection of the NSFNET to the commercial MCI Mail system in that year and the link was made in the summer of 1989. Other commercial electronic e-mail services were soon connected, including OnTyme, Telemail and Compuserve. In that same year, three commercial Internet service providers (ISP) were created: UUNET, PSINET and CERFNET. Important, separate networks that offered gateways into, then later merged with, the Internet include Usenet and BITNET. Various other commercial and educational networks, such as Telenet, Tymnet, Compuserve and JANET were interconnected with the growing Internet. Telenet (later called Sprintnet) was a large privately funded national computer network with free dial-up access in cities throughout the U.S. that had been in operation since the 1970s. This network was eventually interco

0
Reply
Female 649
and what is with all the spam on IAB?
0
Reply
Female 649
the dude looks like my bf`s father..

i throughly enjoyed this video, and i liked the what the buck? reference haha

0
Reply
Male 476
wow
0
Reply
Female 281
xD Funny!
0
Reply
Male 474
The Song in the end? I`m not sure. But there`s a song inspired from that and it`s a rap.

Fort Minor - Believe Me

Here`s a link for the download + For listenin` it

0
Reply
Male 28
The song at the end was just part of a strings refill pack for propellorheads reason. They`ve added a lil` beat to it also.
0
Reply
Female 1,186
"wow, i was looking for the "View Comments" link for like 10 min..."

word me too
i doubt i`ll get used to this comment format
there are just some things that make IAB, IAB
that blue face is one of them, the comment format is the another!
couldn`t we have voted on this or something?
ontopic: i liked the vid and all the crazy 80`s styles!

0
Reply
Female 738
That was great. I wish I had been able to use youtube like that...
0
Reply
Male 18
i like the song at the end... does anyone know what its called?
0
Reply
Female 1,287
hhe that was funny. it doesnt look like too much of a failure. i would`ve used it!
and i agree with jimboh.
0
Reply
Female 360
Very funny (^_^)
0
Reply
Male 2,395
lol Pretty funny, I like the logo..
0
Reply
Male 603
Kinda cute.

(I don`t like this new thing where our messages are displayed, `cause I don`t feel motivated to click, "Next>" to read the rest now. I don`t know why.)

0
Reply
Male 404
hahahaha i love this, too bad they stole the beat from fort minor-believe me. dumb asswhipes
0
Reply
Female 83
Since people don`t make as many comments on IAB as they do on youtube, it would be easier to read comments if they went from oldest to newest, instead of the way they are now (backwards). :\

Video was awesome.

0
Reply
Female 87
Lol. Funnier than expected!
0
Reply
Male 55
That was surprisingly pretty funny.

Anyone know what that song was at the end? It seems familiar, like a remix or something.

0
Reply
Male 171
Awesome
0
Reply
Male 52
Funniest thing I`ve seen all afternoon.
0
Reply
Male 602
I like the music at the more than the video itself...
0
Reply
Male 2,296
That woman is so pretty.
0
Reply
Female 710
I hate this new comment page.
Now about the video...
LOL
0
Reply
Female 1,426
Me too skullgrabber.

That was hilarious.

0
Reply
Male 2,855
hehehe, I like that
0
Reply
Female 579
This is just ... no.

Back to the previous comments style kthx. :|

REALLY.

0
Reply
Male 44
wow, i was looking for the "View Comments" link for like 10 min...
0
Reply
Male 2,113
i like the new comment page
0
Reply
Male 1,526
WTF, i want old comment page back, this is retarded as drat!

note: the video had its moments

0
Reply
Male 2,553
fix the comments page... and also that was funny,.
0
Reply
Male 1,140
WHOA!!!!!! THE COMMENTS GOT EPIC OVERNIGHT!!!!!!
0
Reply
Male 4,746
Man, it sucks trying to read these comments backwards!

The 80`s were cool in a strange and embarrassing way. :)

0
Reply
Female 1,470
IkeRay
Male, 18-29, Western US
899 Posts Friday, August 29, 2008 6:57:53 AM
in the 1980`s and 90`s `youtube` was called `America`s Funniest Home Videos`...


LOL!

0
Reply
Female 262
What happened to the comments page?
0
Reply
Female 54
omg that`s nalts??
hahaha i really didn`t recognized him at all
0
Reply
Male 443
hey, it`s stop people from posting stupidist things ever! lets go back to that way :D
0
Reply
Male 2,703
in the 1980`s and 90`s `youtube` was called `America`s Funniest Home Videos`...
0
Reply
Male 223
!ebutuoY oG .ynnuf ytterp saw ti thguoht I .oediv ecin ,yawynA

...siht ot desu teg nac I sseug I !tamrof tnemmoc wen A !!looC !!oahW

0
Reply
Male 182
Ehh, i think we`ll get used to the new format. It may go up instead of down now, but hey, that`s how YouTube does it and its never really bothered me there. We just need to get used to it...
0
Reply
Male 34
Wow nice, new commant. Is this backwards?
0
Reply
Female 29
whats that song at the end? sounds familiar
0
Reply
Female 193
haha that was funny...
i dont like the new comments format either. :(
0
Reply
Male 1,837
that was so creative kekekeke x3
0
Reply
Female 1,984
Hey, why is it all backwards?? Ugh. I hate this.
0
Reply
Female 1,984
Um... what happened to the comment section? It looks weird.

Video was cute.

0
Reply
Female 1,269
*still hating comment format*
that was hilarious! XD
0
Reply
Male 370
hah that was brilliant!
0
Reply
Male 1,053
YAY the comments are backwards
very cool : )
0
Reply
Male 591
xD I love this video
0
Reply
Female 331
Why did you post the link to the comments of the same link, Fancy?
0
Reply
Female 4,028
Refresh.
0
Reply
Male 7
We`re sorry, this video is no longer available.
0
Reply
Female 4,028
Wow, I can actually imagine it starting that way.

Ha, that would have been so irritating.

0
Reply
Female 306
That was amusing.

Ahhh the comments are backwards... *disoriented*

0
Reply
Male 1,835
i know they did not just use garageband loops on that
0
Reply
Male 213
meh

(I think the following is going to become my new sig)

-I really really dislike this new commenting format-

0
Reply
Female 4,197
heheh that was clever :D and fancy chose to ignore that opie lol
0
Reply
Male 77
lol, this is full of win XD
0
Reply
Female 15,763
But Youtube didn`t start the internet...

So... how many emails pertaining to the comment disaster do you have, Fancy?

0
Reply
Male 20,304
0
Reply
Female 15,763
Ha!

The 80`s were a disaster.

PS, what`s the official date that the internet like... started? Does it have a date?

0
Reply
Male 20,304
Link: YouTube In 1985 [Rate Link] - It’s amazing YouTube survived so many years without the internet.
0
Reply