Gymnastics Ownage Montage

Submitted by: SaintPatty 9 years ago in Sports

Montage of the falls at the 2000 Olympic Games in Sydney. Possibly the most falls in any Olympics?
There are 60 comments:
Male 15
Nothing like watching a bunch of stunted, anorexic girls falling on their bony behinds.
0
Reply
Male 895
how old are they...6 - 17???
0
Reply
Male 1,036
All classic fails. BUt no doubt heartbreaking to each on of them.
0
Reply
Male 79
i`m glad i dropped gymnastics and stuck with interpretive dance
0
Reply
Female 1,186
wow, these were all at sydney? that`s crazy
gymanstics is a crazy hard sport and you`re going to have a couple falls here and there
(i`ve already seen them and it`s only two days into the olympics)
but i can`t believe there were so many here
0
Reply
Male 2,395
That was from the same year? Yikes.
0
Reply
Female 237
It`s because the equipment was off that year. Some of the girls got to re-do their stuff, others did not, unfortunately. The vault was not the right height, and many gymnasts complained that the floor material was more firm than usual. With so many falls, I believe them- the world`s best gymnasts don`t just make that many mistakes for no reason.
0
Reply
Female 34
Ouch. Lol. look at all those trainers pulling their hair out.
0
Reply
Male 30
i was hoping for men gymnasts getting racked
0
Reply
Male 251
i lol`d at 2:12
0
Reply
Male 1,270
Most girls are, Ryan...most girls are...
0
Reply
Male 2,486
My ex was a hardcore gymnast, she could do alot of these things, maybe to a lesser extent, very very very flexible too.

Too bad it took me 11 months to figure out that she wasn`t only a gymnast, but, she was also a psycho too!

0
Reply
Male 1,270
I used to do gymnastics in school.

Sorry, I meant gymnasts.......

0
Reply
Male 320
0:12 - Go Brits lol.
0
Reply
Male 553
its because in australia the gravity is stronger to keep everyone from not falling from the bottom side of the earth
0
Reply
Male 241
Pattywagn its called momentum
0
Reply
Male 208
oooohhhhh so much ownage in someone tripping over,
you need to work on the definition of ownage
0
Reply
Female 3,001
my teacher is scary if you fall in a compotition
also it hurts, alot. and you still have to stand up and smile and put your arms in the air like you just dont care hahaa
but its alot of fun! :D
0
Reply
Male 493
Yeow, most of those look painful, although it`s difficult to call some of them "ownage".

But Brian Meeker`s epic vault-to-the-chest collision, that was pure ownage right there, even though I believe it wasn`t during an Olympic Games.

0
Reply
Male 2,616
Ah, Olympic gymnastics- The only time it`s socially acceptable to watch 14-year-old girls in tight clothing flip and twist every which way.

When they`re over, I`ll have to go back to being a pedophile.

=(

0
Reply
Female 221
Does someone know what this song is called? I know the style and such, but I really like this specific one and haven`t heard it before.

The gymnastics are my favorite olympic sport to watch! Even the fails can look cool. :P

0
Reply
Female 1,545
This is why I never did gymnastics.

With my luck, I`d do one of those fancy springboard flips and break my neck and die.

0
Reply
Female 145
I liked the coaches getting mad in the background.
0
Reply
Male 384
They can make amazing poo, but they can`t type at 90 wpm.
0
Reply
Male 64
i still dont understand how people can jump so high and do that many flips and twists in the air O_O
0
Reply
Female 70
That was better than I thought it would be, because they always did something really neat before falling flat on their ass.
0
Reply
Male 543
I`m dazzled by their spinz
@[email protected]
0
Reply
Male 2,372
Wow. Loooooooserrrrrrrs!!
0
Reply
Female 93
erm, in my class, btw
0
Reply
Female 93
^.^ I was the only girl to never take gymnastics in elementary school
And looking at this, I`m quite happy I didn`t
0
Reply
Male 2,592
??? umm, hopefully...
0
Reply
Male 55
techgeek: thats what she said
0
Reply
Male 615
Yeah, seriously. But, i suppose after a while, it becomes so burned into your head that any variation makes it a whole new challenge.
0
Reply
Male 1,153
im sure some of them were sped up. lol lovin the music
0
Reply
Male 2,592
It`s amazing how a slight diference, can really make an impact
0
Reply
Male 615
Found it!

Yay for me!

Not the most formal site, but whatever. First one that came up on google :P

0
Reply
Male 2,592
seriously, gummy, what they can get their bodies to do is nothing short of amazing
0
Reply
Female 1,412
Don`t like watching lmao. They look painfull tbh, I could never do any of these kinda things.
0
Reply
Male 615
Oh, Oh! I know something that hasn`t been mentioned on IAB for once!

*Clears throat*

Okay, so the reason that so many of the vaults ended in failure was the springboard itself. The first, like, 10 vaults were so bad, that they finally investigated the board and, lo and behold, it was off by something like 3cm. But, they had such precise muscle memory that it was screwing them over big time.

I`ll try to find it.

0
Reply
Female 5,139
opie :-D
0
Reply
Female 15,763
Gymnastics are my favorite part of the Olympics. Watching 12 year olds that are more ripped than my P.E. teacher fly through the air, bash their heads on beams, and spring off of polls.

God I love the Olympics.

0
Reply
Male 1,853
does anyone else think shawn johnson looks vaguely like a squirrel?
0
Reply
Male 2,592
don`t worry gandhi, I haven`t totally given up. I just have to do it less overtly
0
Reply
Male 101
That was less interesting than I had anticipated. Bit boring, I couldn`t sit through the whole thing. But I did restart it to listen to the music, lol.

Gandhi172: I can understand why =D

and zomg, 4 stars. finally =p

0
Reply
Male 2,028
Tech, don`t give up.
0
Reply
Female 321
Ouch.


...And also, O-PA!!

0
Reply
Male 2,592
alright...
0
Reply
Male 2,028
ahahahahah those n00bz just got pwned lol lmao rotflmfao rotflmboumgcaacto4m

...I like the bouzouki. `tis one of my favorite instruments, and rembetika is one of my favorite types of music.

0
Reply
Female 66
damn...
0
Reply
Female 5,139
lol tech. give up sweetie :-P
0
Reply
Female 2,220
My buttocks were clenched the entire time.

It has that effect on me.

0
Reply
Male 1,220
i remember when i was in the olympics.
those were the good old days
0
Reply
Female 80
hahaha that one girl fell straight on her butt. this is the only way i could enjoy the olympics
0
Reply
Male 2,592
alice, you should be a gymnast
0
Reply
Female 5,139
ouch! the one at 1:26
ooooh that would have hurt!
0
Reply
Male 2,592
I would shoot you all in the face, for one night of consensual sex with any of them
0
Reply
Male 349
If you look closely you can occasionally see the trainers wishing for death as their prize competitor bites the dust
0
Reply
Female 627
did someone spike their drinks? I`ve never seen so many gymnasts fall.
0
Reply
Male 155
that one guys shoefelt or however its spelled for canadian gym team broke both his legs like that
0
Reply
Male 970
Link: Gymnastics Ownage Montage [Rate Link] - Montage of the falls at the 2000 Olympic Games in Sydney. Possibly the most falls in any Olympics?
0
Reply