Playing with Satan

Submitted by: ICN 10 years ago in Weird

Surreal and somewhat frightening clip from kids claymation film, Adventures of Mark Twain.
There are 97 comments:
Male 4,680
It`s on the top 10 WTF list and I see why. THAT was disturbing...
0
Reply
Male 336
"Fame is a vapor. The only earthly certainty is oblivion."

Here you go, rehosted for your nightmares

0
Reply
Male 336
wow, this made it to the top 10 weird links, cool!

It looks like the link was taken down, I`ll put a new one up soon

0
Reply
Female 203
woah....
0
Reply
Female 1,070
wow... that was awesome
0
Reply
Female 198
awwww so sad *cries*
0
Reply
Male 336
by the way, read the short story, only about 50 pages long, and the whole thing is riddled with events like this one
0
Reply
Male 336
the voice was done by having a man and woman say the lines in sync, very good movie, i highly recomend
0
Reply
Male 38
The animation was kid-like but the subject, I think would freak the kids out too much.
0
Reply
Female 8
I love it when a plan comes together so well.
0
Reply
Female 75
Sick.
0
Reply
Female 434
Satan`s mask/face was beautiful.And I completely agreed with what they said.
0
Reply
Male 144
omg really cool video.
0
Reply
Male 593
Now THAT is disturbing!! I somehow suspect that they made Satan`s voice to contain some hidden message in brainwaves...
0
Reply
Female 454
I wanna play with Satan!!
0
Reply
Male 155
Cool. Not made for children, i agree.
0
Reply
Female 1,470
Aw poor cow
...yea thats all i got to say :P
0
Reply
Female 350
i like when the little clay man wabbles around and the one kid says "looks like my pop on Saturday night!"
0
Reply
Female 6
mark twain was supposed to mean a distance or something...12 something..it was on that useless facts thing...which is why in the movie they`d take measurements and then just shout Mark Twain
0
Reply
Male 10
I remember watching this when I was a kid. It goes on to show the kids in heaven and poo, yall should download the rest of this.
0
Reply
Female 203
Had a creepy, eerie tone.
I wanna see the whole thing now.

=p

0
Reply
Male 1,461
Nice claymation. Pretty interesting too.
0
Reply
Male 2,510
and there is NO ONE to help us.
0
Reply
Male 2,510
none of you actually got this....

incase your wondering her is trying to say there is no god, only "satan" we live of lives, people die, natural disasters kill peoplw, we kill ourselves, we are trapped in a world of hate, death and destruction.

peace.

0
Reply
Male 724
"Life itself is only a vision, a dream, nothing exists, save empty space and you, and you are but a thought."

I think this is my favorite line for the day.

0
Reply
Male 57
This is creepy because it`s aimed at kids and it`s basically Satan pooting over "The Wonderful World" that kids believe in as they watch this then teaching them this is the man that will rape them if they don`t go to church all the time
0
Reply
Male 724
"Is it bad that I agreed with what Satan said? And the voice was so relaxing and soothing..."

Seriously ... I kinda feel that way too

0
Reply
Female 432
Is it bad that I agreed with what Satan said? And the voice was so relaxing and soothing...
0
Reply
Male 2,552
Satan, Lucifer, Beelzebub, Arimahn, Azazel, Memnoch...
0
Reply
Male 602
Holy poo I just saw this for the first time yesterday!
0
Reply
Male 645
Amusing at best, Boring at worst. Like most propaganda.
0
Reply
Male 3,431
Whoa Satan is Related to the Phantom of the Opera!?

0
Reply
Male 32
That was freaking cool. I want to see some drawings or something of the Satan character I liked how he used the mask to show his face and carried it around like it was a different part of him.

His voice is a neat concept. It sounded like a man and a woman then someone else`s voice chorused together. I found it kinda soothing.. no wonder he gets people to do his bidding.

I don`t believe in all that religious junk, but I do understand the message of man`s inhumanity to man. And I also agree with an above comment about how Satan would be the fairest of them all.

Good clip.. I want that movie now. :-)

0
Reply
Female 673
"Wow, talk about propaganda.

Strong enough christian overtones to beat a stake into the ground. The female is the one who requests apples from satan, the little humans are made from clay, and a man of a clearly intellectual stature is the one who leads the children through the door to where satan is.

Gotta wonder which cartoon has more of a brainwashing quality to it, this or that Russian Rhapsody cartoon right above the link for this one."

If anything, it`s symbolism, not propoganda.

Yeesh.

0
Reply
Male 943
alllllriiiiiiiiight then
0
Reply
Male 559
that was awesome animation, especially when all the stones of the castle were tumbling
0
Reply
Male 1
That was pretty cool.
0
Reply
Male 318
I Knew that!
0
Reply
Male 1,265
"SpoonFork : Try to read the forum before posting next time!"

Would people like you just stfu? I was just stating that I was getting into it and it cut off. Anything to appear smarter though, right? drattards.

0
Reply
Male 22
That was disturbing.
Satan had a very creepy voice.

An extremely depressing video.

0
Reply
Female 655
that was so weird... but i really liked it. i want to see the rest
0
Reply
Male 2,513
I remember watching this movie when I was a kid. They end up chasing a comet to find heaven. Great movie. They would be in the comets cloud and take measurements, of distance I suppose, and they would yell to Mark Twain, "Mark Twaain!", instead of telling him the measurement. I thought that was kind of messed up. I loved his magical elevator and all of the stories it took you to. Great movie.
0
Reply
Female 327
I used to have that movie on VHS. It`s actually really cool! It`s not all creepy like this scene. Most of it is pretty funny. Good claymation too.
0
Reply
Male 938
and also meaningless misunderstandings of words lol
0
Reply
Male 938
hahaha ignorance to the unwise of the heretical fools that blashpeme themselfs to that image of ignorant indulgences!
0
Reply
Male 287
I love this story. This video, while only presenting a part of it [beginning and very end], is very awesome. A great interpretation of the story, I loved the way they made Satan look, the way his voice sounded, and the way the mask morphed to show his `personality` [Only word I can come up with at the moment].

Bookmarked<3 :]

0
Reply
Male 1,228
After he said "Sure is a sorry name for an angel", Satan lifted his hand, I was sure he was gonna flip them off LOL
0
Reply
Female 449
Yeah, I forgot to say, this was very interesting, and creepy, gave me a wierd feeling.
0
Reply
Female 449
Abaddon, Abaddon, Beelzebub, Belial, Leviathan, Lucifer and Satan are all of the most common names for "The Devil", most of them mean Beast, Destroyer, Deciever, Temptor and dont forget, Evil.
0
Reply
Male 994
creepy.
0
Reply
Male 169
creepy
0
Reply
Female 133
i agree greatblaise
0
Reply
Male 103
Old Claymation is so freaky...
0
Reply
Female 121
Gross...
Although Satan´s voice sounds really seductive...
0
Reply
Female 21
you know, I think that`s the best interpretation of Lucifer`s personality I`ve seen put to film, a cold and conciousless prankster.

And the voice... yeah, so pretty. I absolutely love it! it`s what Satan is supposed to be. They should have made him pretty though, he was supposed to be the most fair of all creation.

0
Reply
Female 1,065
Satan`s voice is lovely.. very very soothing and dreamy.

Though the cartoon is.. very.. very creepy, a little on the disturbing side even O_O

I loved it.

0
Reply
Male 57
Satan`s voice is scary the best part is when everyone is being sucked down and the king is like "drat YOU SATAN!" before being exploded then Satan possesses Einstein what messed up crap
0
Reply
Male 383
now THAT was some good shiiet!
0
Reply
Male 194
^ Nope, im totally with you on that one.
0
Reply
Female 75
Actually, Satan just means an adversary, someone who opposes. His name changed in the Bible from Lucifer (meaning "light-bearer"; when he was still an angel) when he opposes God for creating humans. That`s when he becomes a fallen angel, the "opposer" - Satan.
I didn`t find it scary or disturbing though. Definitely didn`t make me hate the idea "Satan" any more or less.
Personally, I find it very educational. It just shows how humans abuse each other, how horrible we can be when given power and how greedy most are. None of us are irreplaceable and, even though we`ll be missed and mourned over, there are worse things that could happen...
Or am I the only one who thinks this way? :-P
0
Reply
Male 88
And yeh, this scene used to scar the sh*t out of me as a kid.

Nice find!

0
Reply
Male 88
WOWOWOWOWOW!!

I can’t believe this is on here! This was from my favorite film when I was a kid - Comet Quest The Adventures Of Mark Twain.

It is without doubt a masterpiece and a total underdog in the world of Animation. Surreal, Funny, Poignant and beautiful. I suggest you all go track down a copy now.

0
Reply
Female 1,403
What Twain story was that?
0
Reply
Female 1,071
*sort
0
Reply
Female 1,071
Oooh that was.... freaky... Yeah Satan`s voice was wierdly relaxing... dort of dreamlike?
0
Reply
Male 547
The rest of the scenes are kinda seat as well. i didnt realize this scene was based on a Mark Twain bit, i`ll have to look it up.
0
Reply
Male 4
Holly S&!+ what the $uc% did i just see? I Feel Like im going to hell just by seeing it. EWWW
0
Reply
Male 625
that was so cool
0
Reply
Male 522
Satan is soooo drating cool.
0
Reply
Male 63
I expected something worse than that. The cartoon does not scare me, it just makes me hate Satan more than I do now.
0
Reply
Female 169
Uhhhh...I`m gonna go pray now...That was drating scary.
0
Reply
Male 1,455
löl i laughed when he killed the king :-D
0
Reply
Female 815
x_o Satan`s voice is so...prettyyy...*Brainwashed*
0
Reply
Male 339
Wow, talk about propaganda.

Strong enough christian overtones to beat a stake into the ground. The female is the one who requests apples from satan, the little humans are made from clay, and a man of a clearly intellectual stature is the one who leads the children through the door to where satan is.

Gotta wonder which cartoon has more of a brainwashing quality to it, this or that Russian Rhapsody cartoon right above the link for this one.

0
Reply
Female 137
The Mysterious Stranger is a short novel by Mark Twain.
http://etext.virginia.edu/toc/modeng/pub...

I only discovered this today thanks to Google. (How did I LIVE before the internet?)

0
Reply
Male 547
I saw this when i was a kid, and it didnt creep me out, but i thought what does this have to do with Mark Twain. But the little people i felt for them
0
Reply
Male 108
didn`t the brown haired guy kinda sound like Seth Green?
0
Reply
Male 145
"I thought "Satan" was more of a title given to avoid using the devil`s true name, but not an actual name, per se... Sort of like "Ha-Shem" or even "He who is" for God."

Satan just means enemy I believe.

0
Reply
Female 132
"What`s your name?"
"Satan"
"Uh oh"

Haha, best part of the whole thing.

0
Reply
Male 838
And to those of you that are still wondering the movie title see here:
The Adventures of Mark Twain
0
Reply
Male 838
SpoonFork : Try to read the forum before posting next time!

Really disturbing and cool movie. Even more weird than Tim Burton`s NBC.

0
Reply
Male 7
i seriously need to get this movie so i can show it to my children. the educational value is unlimited...
0
Reply
Male 1,265
WTF? I was just getting into that and it cuts off!
0
Reply
Male 4,246
Ah, thank you Delfette!
0
Reply
Male 46
I love it.
0
Reply
Female 1,496
Now that will keep those little drating punk kids in line.
0
Reply
Female 173
0
Reply
Female 173
I thought "Satan" was more of a title given to avoid using the devil`s true name, but not an actual name, per se... Sort of like "Ha-Shem" or even "He who is" for God.
I could be mistaken, though. >_>
0
Reply
Male 4,246
Aww, brutal. It cuts off just as Satan is giving the little clay figures life. Up to that point, though, this clip is pretty interesting; I`d very much like to see how it turns out.
0
Reply
Male 2,372
"...shore is a sorry name fer an angel."

I guess he prefers Pergamum, or Smyrna, or Laodices.

0
Reply
Female 344
want to see the rest....
0
Reply
Male 376
truly creepy...yeah, now i need the whole thing
0
Reply
Female 648
that was actually... about right... yeah...
0
Reply
Male 1,455
got bored after he opened the door gonna try to watch the whole thing later tough
0
Reply
Female 234
I`ll have nightmares for weeks....wtf???
0
Reply
Female 3,562
what the f

need the rest...

0
Reply
Male 336
Link: Playing with Satan [Rate Link] - Surreal and somewhat frightening clip from kids claymation film, Adventures of Mark Twain.
0
Reply