The Virus

Submitted by: buddy 12 years ago in Games
http://www.vibration13.com/virus/

A puzzle game.
There are 180 comments:
Female 20
what on earth r u meant 2 do on tht!!! >-(
0
Reply
Female 212
crap
0
Reply
Male 469
When I clicked on the red dot to start the game, my firewall said it had deleted a virus that tried to go on my computer. Coinsidence?
0
Reply
Male 74
The maze was way too hard. And the link puzzle assumed everyone knows who those old dead guys are. Long-dead prime ministers of England... might as well expect us to know what the last 4 presidents of Mexico look like.
0
Reply
Male 13
I gots confuzzededed...ehhh....:-?
0
Reply
Male 49
Either these puzzles suck or I suck because I still don`t understand even after reading the comments.
0
Reply
Male 8
wow lizaud very impressive!
i woz stuck on that one for ages
thanx man
0
Reply
Male 1,808
I did it!
0
Reply
Female 12
omg tht was hard! id never hav done it my own! n btw screechinwsl, in the UK we dont say math we say maths so it prob wasnt a typo.
0
Reply
Female 65
lizaud: you are my puzzle god!
i`m totally addicted to texting and i can`t believe i didn`t figure that one out.
0
Reply
Female 1
How do I do the last one? every time I try I get so far and then I hit outside the white.
0
Reply
Female 648
2: 1698
0
Reply
Female 648
"virus defeated. well done."
0
Reply
Female 3
decompile
1698
corrupted
numbercrunch
0
Reply
Female 140
?
0
Reply
Male 7
?
0
Reply
Male 2
And for those of you that don`t know how to get the codes, go to google and search for: (place name) dialling code and it should come up. Ok?
0
Reply
Male 2
Bow down to me, for I am your god! Ladies and gentlement, Vampires and Werewolves, Roll up, roll up, and listen close! Folder two: how to work it out: Grab your mobile! Beep beep beep, the sound of a phone. Now, switch off predictive text and push: 7788337777844466666 and you have... question. Do the same, for the rest of the numbers and... Oh yes. Bow down to me now, and kiss my feet, and then kiss my arse.
0
Reply
Male 82
Well, im home from work, no progress i see... guess im gonna play world of warcraft then... later
0
Reply
Male 133
good
0
Reply
Male 1,808
oh well..........
0
Reply
Male 1,808
hello!!!!!???????hello!???????.....
0
Reply
Male 1,808
you all gave up!oh crap.......
0
Reply
Male 1,808
oh and im stikfas 13/male/fl
0
Reply
Male 7
good to hear
0
Reply
Male 1,808
Hi its me.........again.
0
Reply
Male 7
suicided.
0
Reply
Male 82
everybody give up on it?
0
Reply
Male 82
looks like morse code or something... maybe morse corresponds to letters on phone = numbers, but I tried and the letter i found were stvm, which is 7886 and thats not it. Also, that kinda leaves out the thumbs thing and the numbers in the top and bottom sections....
0
Reply
Male 82
anybody else addicted to these things like me?
0
Reply
Male 82
is it just me, or are the faint marks on there already as it loads...
keep clicking refresh... see the lines and dots that are already there?
0
Reply
Male 82
Adrian 19/m/Arkansas
0
Reply
Female 121
good idea...im steph...16/f/pa

u? lol

0
Reply
Male 82
so, whats up yall... a/s/l... figure i might as well know the people sharing my pain.
0
Reply
Female 121
k lol
0
Reply
Male 1,808
brb!...............again
0
Reply
Male 1,808
wheres buddy!!!hes suppossed to help!
0
Reply
Male 8
mayb try watchin the order the letters appear when the page loads....
but its a different order each time...
there may be some sort of pattern
0
Reply
Male 8
*numbers

some numbers have faint marks before they have faded in - this may have some significance...

(doubt it tho)

0
Reply
Male 1,808
yep......
0
Reply
Male 82
back... not much progress i see
0
Reply
Male 1,808
so if its so obvious then what is it!!!!!!!
0
Reply
Male 8
i reckon the top bold numbers and the grey ones are a kinda key, then you use the key to solve the sum at the bottom

pretty obvious really...

0
Reply
Male 1,808
hello what I miss?
0
Reply
Male 8
*numbers

some numbers have faint marks before they have faded in - this may have some significance...

(doubt it tho)

0
Reply
Male 8
mayb try watchin the order the letters appear when the page loads....
but its a different order each time...
there may be some sort of pattern
0
Reply
Male 82
yeah, i brb too... should someone figure it out... move on to the treasure hunt :)

It`s at http://www.vibration13.com/treasurehunt

0
Reply
Male 82
the type face is made of dots... *shrug*
0
Reply
Female 121
k
0
Reply
Male 1,808
brb I must feast!
0
Reply
Female 121
let me rephrase that

this thing is f ucked up

0
Reply
Female 121
drated hahaha
0
Reply
Male 1,808
so frusterated jsubdfdfdfdfdfdfdfdfdsdngbsjefiwf!
0
Reply
Male 9
well, decimal points. whatever
0
Reply
Female 121
this thing is drated up
0
Reply
Male 82
periods... hmmm...
0
Reply
Male 9
only periods and numbers work in the answer
0
Reply
Female 121
and screechinwzl some other places says maths instead of math
0
Reply
Male 1,808
[in the voice of einstien]I ain`t no musician!
0
Reply
Female 121
1 and 0 are the binary numbers
0
Reply
Male 1,808
wait there two thumbs so maybe theres two numbers and two decmils!
0
Reply
Male 9
8 bolded numbers, 8 beeeps. maybe the numbers correspond to musical notes? anybody here a musician?
0
Reply
Male 82
it says `if mathS isn`t your strong point try using your thumbs` mathS... typo?
0
Reply
Male 1,808
^^^^^^what does it mean...........
0
Reply
Male 82
THUMBS?!?!?!?!
0
Reply
Male 1,808
and wheres buddy!!!!!!!!!!!!hes supposed to help!
0
Reply
Male 1,808
so confusing!!!!!!!
0
Reply
Male 82
I notice 8 in it... the 8 beeeps in the title... 8 sets bolded at the top...
0
Reply
Male 82
I still think the bolded numbers at the top are the key.
0
Reply
Male 1,808
wow they do!
0
Reply
Male 82
how about how the fours line up in the middle toward the right side?
0
Reply
Male 1,808
nope its not it
0
Reply
Male 9
you mean the binary translaotr? heres one.
http://www.adcott.net/binary/

plus theres that tool
http://www.vibration13.com/virus/tool1.h...

0
Reply
Male 1,808
crap this is hard!
0
Reply
Male 1,808
sorry.....
0
Reply
Female 121
pooe. k.

can someone pm me when they get this please?

0
Reply
Male 57
LOL
0
Reply
Male 1,808
no.......I rembered them saying this decmil thing I thought that would have the answer but you cant go back to the site since we beat the third one so it cant be it..........sigh
0
Reply
Female 121
hahaha

hurry up stikfas the suspense is killing me ;-)

0
Reply
Male 57
if someone doesnt work this out soon im gonna sew the guy that made this for waisting my life
0
Reply
Female 121
stikfas!!! oh em gee did u get it??
0
Reply
Female 121
ok this probably doesn`t mean anything...but in the first 2 portions, the only segments with 4 numbers are the 7s. once again, probably doens`t mean anything...but i just noticed.
0
Reply
Male 1,808
wait!did you say decmils!ill be right back!
0
Reply
Male 57
LOL
0
Reply
Male 1,808
thats it!you curl your fingers into a fist and punch people to give you the anwser of course!
0
Reply
Male 57
you can also use decimals. that makes it harder
0
Reply
Male 1,808
buddy posted it so buddy can help!hes like super man you call him he comes!
0
Reply
Male 57
it says at the bottom THUMBS. i know this has already been said but i think it tys to trick you into thinking fingers.
0
Reply
Male 1,808
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............
0
Reply
Female 121
what? lol
0
Reply
Male 1,808
hey I got an idea!!!!buddy help us!!!!!!!!!!!!!!!that should work.:-)
0
Reply
Female 121
ughhhh
rawr
0
Reply
Male 82
I tried googling for math thumb puzzle... I DONT KNOW!!
0
Reply
Male 1,808
see I said lets not........sigh...
0
Reply
Female 121
and i doubt the source code would say anything...this isn`t not pron
0
Reply
Male 82
Did that, nothing stood out to me.
0
Reply
Female 121
i couldn`t find anything on google
0
Reply
Male 9
the source doesnt help one bit. well, at least there isnt anything obvious in there or anything out of place.
0
Reply
Male 1,808
I dont know.......lets ask google!then again lets not......
0
Reply
Male 57
new idea. im lookin at the source code. might find the answer there
0
Reply
Male 82
Why are the numbers at the top bold? What is the middle section? And why is there what looks like an addition problem at the bottom?
0
Reply
Male 1,808
so hard!!!!!!!!!!
0
Reply
Male 1,808
do do do...were sorry the number you have dailed is unavailible please try again...I hate that thing.
0
Reply
Male 9
guitar tabs?
0
Reply
Male 57
nope
0
Reply
Male 1,808
hello people?get any where?
0
Reply
Male 82
maybe something to do with a telephone??? beeep? and the sound it makes when you are wrong??
0
Reply
Male 1,808
except the robot!;-)
0
Reply
Male 1,808
hey you know what sucks......stikfas dont have thumbs|-(
0
Reply
Male 1,808
holy crap bopoo`s avatar changed!
0
Reply
Male 1,808
^^^^^huh?
0
Reply
Male 57
i tried summit that might work. all the numbers are in sets e.g 999 33. add the sets together so 999=27 do this with both of them then add it together. i got 147. i dont think it actually works mut u could change it somehow
0
Reply
Female 121
its not just you...they are
0
Reply
Male 1,808
Is it just me or are some of the numbers lighter then others in the middle?
0
Reply
Male 82
I`ll try 5000-6000 ;-)
0
Reply
Male 82
and what is the thumb thing??
0
Reply
Male 9
gah i cant figure it out. i think i might get it faster if i try every number from 0000 to 9999
0
Reply
Male 82
beeps means something, but what?

So what has been tried? I have wrote down all the numbers in the middle, leaving out the numbers that are bolded at the top, didn`t see anything. The 11111 at the end of the middle section seems out of place. Also, the bottom where it has what appears to be a addition problem. But as I said, the answer only holds 4 numbers.

0
Reply
Male 1,808
*please*
0
Reply
Male 1,808
^^^^^^^^yes plese!
0
Reply
Female 121
wowwwww this is frustrating...

SOMEONE GET NUMBER 2 PLEASE!!!!!

0
Reply
Male 1,808
not that it matters but I noticed that the name has 8 beeeps.....probly notin to do with it
0
Reply
Male 1,808
oh and it my idea was one you guys would never come up with so you probly wont try it so dont worry
0
Reply
Male 1,808
I tried my idea.............didnt work
0
Reply
Male 1,808
rooks the one to one a long time ago not now
0
Reply
Female 121
the password to that is rook

then it will give you the final password

0
Reply
Male 57
when you click the i button in the bottom left of it some of the letters flash. i think it might be a code but i cant read it in time
0
Reply
Male 82
Once we get past this there is a treasure hunt one on that site, we should all try it as well...
0
Reply
Male 1,808
opps sorry screecinwzl I kinda was typing when you posted it sorry........
0
Reply
Male 9
the numbers mean something. if i only knew what kinda code it was then maybe i could translate it...
0
Reply
Female 121
haha kurgle ur amazing
that worked really well...especially at the end
just need number 2 now
0
Reply
Male 82
!!!
damnit, lets get the second one then.
0
Reply
Male 1,808
ok I did it!the password is numbercrunch:-D
0
Reply
Male 82
Yeah... thats the cheat.... dang i didnt refresh... but i beat it.
0
Reply
Male 82
I BEAT THE MAZE!! Figured out a way to cheat at it! I will post the password as soon as myself or someone else gets the second one. Sorry, but I want the bragging rights of being the one of the first ones done.
0
Reply
Male 1,808
really!!!!!!!thanks ill try it!
0
Reply
Male 1,808
>-(>-(>-(
0
Reply
Male 9
theres a trick. if you right cliok, it freezes your pointer. but then if you left click, even if its behind a wall, the pointer will teleport to where you clicked. i got to the very end with this.
0
Reply
Male 1,808
Im about to kill my freakin computer in a second!!!!
0
Reply
Male 1,808
no you do the one second from top or top I do second one then on the second one you get to another three way part take the top ones I once again use second then it takes you to a part where you have to go up and I always die there and once I did do it I got kill after I got through the gap........help!!!!!!!!!
0
Reply
Male 82
Yeah, take the top one.. it`s the part right after the circle with the section cut out... I have got 3/4 of the way... retrying... arg
0
Reply
Male 82
If you do the maze and get to the part where it gives you 4 paths to choose from... do NOT take the 2 from the bottom. I think you have to take the top one, but I`m not sure... retrying.
0
Reply
Male 1,808
someone do number four please!!!!!!!!!!!!!!!!ive been doing it forever!!!!!!!!!!!!
0
Reply
Male 82
On the second... the answer only hold 4 numbers... I was thinking it may be something to do with hexidecimal or octal, but I`m not too familiar with those and can`t seem to get anywhere trying that theory.
0
Reply
Male 7
Nice work
0
Reply
Male 82
OK the third goes like this...
Translate the number in the circle to binary...
100
111
001
---
011
100
011
---
010
101
101
---
001
011
001
---
001
000
011
---
111
101
011

Bottom line, password is `corrupted`

0
Reply
Female 209
err....wha?
0
Reply
Female 121
on the third move ur mouse a around a little on the right side until a 0 pops up...click that and a binary decoder comes up...dunno what to do with it tho...
0
Reply
Male 82
I don`t think statcounter has anything to do with it, just a simple hit counter. I have no idea what the thumbs thing is though. I think the numbers across the top corresspond to the ones below, but I am not sure how, and what you are supposed to do.
0
Reply
Female 830
K wth is the 2nd one? AND THE 1ST?
0
Reply
Male 1,808
yeah but what do you do!!!!!!!!!
0
Reply
Male 7
Oh and after looking carefully, I saw also the words:

StatCounter - Free Web Tracker and Counter

I`m gonna google this :)

0
Reply
Male 7
I found something interesting at the second one.

If you look carefully under the image you can see some extremely little word written in black. (underline them to see clearly and paste them anywhere else to see `em bigger.)

The words says :

if maths isn`t your strong point try using your thumbs

0
Reply
Female 65
I`m too much of a spaz to do the 4th one and am completely stumped by the second one.
0
Reply
Male 1,808
what do you do in the next one and the third on?
0
Reply
Male 1,343
it says in the info at the bottom that you have to solve the puzzles to kill the virus and save your computer. personally id rather get a new computer lol.
0
Reply
Male 1,343
1st password so i dont forget. decompile
0
Reply
Female 92
games like this make me feel dumb. grrr. dnt like this game
0
Reply
Female 123
i dont get it. what exactly do you have to type in the little boxes next to the folders?
0
Reply
Female 3
i dont like the game
0
Reply
Male 63
Waah. x.x I dislike games which make me feel dumb.
Okay, i may be actually dumb, but thats not the point!
0
Reply
Male 1,523
Weird...
0
Reply
Male 443
retarted and boring........cause i cant do it
0
Reply
Male 2
And The Third And Final Answer Is "Rook" Then The Password Will Appear. It`s Rook BEcause It Means The Two Definitions Shown, It`s A Part Of The Ear, And A Chessboard Is Shown With The Movement Range Of A Rook.
0
Reply
Female 217
19laura86 stop being annoying.
0
Reply
Male 2
The Answer After "Cancer" Is "Prime." You Can Also Tell The First One Is Cancer By The Fact That The Cancer Astrological Sign Appears When You Move Your Cursor Over The Image On the Right...
0
Reply
Female 378
That is the hardest thing ever!
0
Reply
Male 86
Hey if u go to the first folder and type in cancer it works. i think it is because cancer is a virus and cancer is a crab. so thanks. Cest-Moi for the spoiler. but i don`t understand the next one.
0
Reply
Male 7
For the first folder you have to translate the title from binary to text.

********SPOILER****************

It gives "type the word that links the pictures"

0
Reply
Male 317
Eh, I really don`t like the games where you do random stuff. They get me so confused.
0
Reply
Female 111
can somebody please help me. i was playing a game yesterday and you are in a house and you have 2 dust things and take photos. its a bit like CSI but a cartoon version. There is also a coyote or something in it, well i cant find it now and i would like to play it. Does anybody know what it is called?? PLEASE help! xxx
0
Reply
Male 6
0
Reply
Male 1,132
me no understand
0
Reply
Male 238
Ugh! I hate these type of games.
0
Reply
Female 12
I cant do it! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrggg
0
Reply
Female 98
i dont understand wat ur mena do??
0
Reply
Male 399
I agree with cruxshadows.
0
Reply
Male 22
swett
0
Reply
Female 2,144
Really Weird and Kinder Frustrating.
0
Reply
Male 10,115
Link: The Virus [Rate Link] - A puzzle game.
0
Reply